Wednesday 21 August 2013

masam masam manis ketika preggy

1.Sakit pinggang
Semakin hari rasa pinggang semakin sakit dan cam nak patah. hahaha. okay itu over tapi serious sakit pinggang

2.Sembelit
Alhamdulilah masalah sembelit dah kurang. Bila teringat time 2nd trimester lagi2 bulan puasa yang sembelit teruk tuh memang tak sanggup nak lalui lagi

3.Muntah
sekarang ada time dah start muntah balik. Sehari kalau tak muntah tak sah tapi baru lagi. Tak tahulah sbb penat sangat or angin ke. Nak urut tukang urut asik busy je. sigh~

4.Korek hidung
sejak preggy ada tabiat suka korek hidung. hahaha. Serious mesti ada yang geli kan? Tapi ak jadi suka nak korek hidung. Ish,xsenonoh betul ! erkk~

5.Rajin make up & bergaya
Jujurnya aku bukan jenis bermake up. Pakai bedak pon malas. Lepas pakai toner & moisturiser aku terus pakai tudung g kerja. *budget2 natural beauty.hahaha*. Awal2 alahan agak teruk so muka mmg cam hampeh gaklah tapi msk 2nd trimester jadi suka sangat make up. Hari-hari nak make up & bergaya. Mak pon perasan & gelakkan aku. hahaha. Hubby mestilah suka sbb aku xdelah nampak lesu je. Macam-macam kan? 

6.Terasa tulang temulang baby
Aku tak tak tahu aku yang over ke apa tapi jujur bila baby gerak dapat rasa tulang temulangnya. Alhamdulilah baby aktif. Sekarang bila dia bergerak aku kadang2 terjerit & muka berkerut-kerut menahan. Ada kadang2 sampai rasa tisu terkoyak. Pedih kat dalam. Susah nak terang tapi memang terasalah. Besarnya pengorbanan ibu. Harap anak menjadi anak yang soleh ya. Aamiin :)

Rasanya ada lagi macam2 pengalaman preggy yang masam masam manis. kalau igt aku akan update lagi ya :P

1 comment:

  1. Bbyboi tulang kuat ckit. Semoga baby jd gagah mcm daddy nnt boleh tlg mmy.hehe

    ReplyDelete