Tuesday 20 August 2013

Chaiyok2 mummy!another 6weeks to go~

Hari neh ada check up kat hospital pakar al islam kg baru.  Agak frust sbb xdpt buat appointment dgn Dr.Rosilawati.  Td dapat scan baby pon kejap je. Just 2D scan. Alhamdulilah semua okay. Kepala baby kt bawah. Berat 2.6kg. Ya Allah trkejut sangat. Ingatkan baby berat bwh 2kg tup tup agak besar juga.  Yela..org selalu igt perut kecik baby kecik and biasalah ada yang negatif boleh kata aku diet. Giler ke? Aku tak dietlah. Motif sangat. Tapi aku jaga permakanan. Makan makanan berkhasiat. Bukan manis berlemak. Lagi pon dh badan aku camneh kan? Alhamdulilah aku bersyukur sangat.

Mummy klu boleh nak bersalin nnti berat awak 2.5kg je tp baru 34weeks dh 2.6kg? Berdebar2 la. Harap sangat berat baby tak lebih 3kg. Tak faham btl mak2 yg bangga sangat anak dia berat time baru keluar. Klu pandai meneran takpelah. Kang banyak koyak kat situ. Euwww...seram okay. Lagi2 bila kena gunting. 

Yang penting skrg mummy dan baby sihat. Syukur Ya Allah.  Tak sbr nak jumpa baby. Skrg masih aktif berjalan tapi kaki cepat lenguh dan kadang2 cramp. Sakit blkg yang paling tak tahan.  Orang kata nk bersalin anak lelaki neh tenaga kena extra sikit. InshaAllah lps neh aku akan rajin buat exercise untuk kekalkan stamina. Chaiyok2 mummy! ♥

1 comment:

  1. Pejam celik je kak. Semoga kita selamat bsalin. Amin

    ReplyDelete