Monday 10 June 2013

Nipple Cream & Breast Pads

1. Nipple Cream- Medela Purelan 100

Sebenarnya tak pernah tahu & ambil tahu pon pasal nipple cream neh. Then time melawat kawan yang baru lps bersalin last week,dia yang bg tahu pentingnya beli cream neh. Tujuan kita sapu nipple cream neh adalah untuk mengelakkan bahagian tuh berdarah or luka. Jangan ingat baby xtumbuh gigi lagi pon tak sakit ya time dia menyusu. Sakit okay! So, aku pon survey2lah pasal nipple cream neh dan kebanyakkan review dari Medela Purelan100 neh bgs sgt cuma harga mahal sikit. Kalau tak silap RM29 .


2.Breast pads- Brand Pigeon


Okay. Yang ini pulak breast pads. Aku pon tak sure nak beli or tak tapi functionnya untuk mengelakkan kebocoran susu terkena pada baju. Mungkin bagi mereka yang susu banyak dan menitis-nitis. Tak perlulah asik nak kena tukar bra & baju banyak kali kan. So, breast pads neh membantu menghalang susu dari bocor terkena baju. Macam pad yang kita pakai ketika haid tp ini untuk breast. Ada faham?


2 comments:

  1. faham cikguuuu..ehehe

    cream tu smlm ak prasan kt MC. breastpad TT pn ade smlm. ingat nk beli skali laki ak buat muke kelat2 terus xamek.xpelah nnt2 ak beli (ayat sedapkn hati)..heeee

    ReplyDelete
  2. hahaha. bgs anak muridku :P kuikuikui. Ak xtahu bila nk beli. Tgg expo kot. manalah tahu murah kan. hehe

    ReplyDelete