Wednesday 10 July 2013

salam ramdhan =)







Alhamdulilah. Syukur Allah memanjangkan usia hingga dapat bertemu ramadhan kali ini dengan nikmat yang Maha Besar bersama keluarga,suami & anak dalam kandungan. SubhanaAllah. Hari ini pertama kali aku berpuasa sebagai seorang isteri & bakal ibu. Serious perasaan lebih kepada berdebar. Macam-macam aku fikirkan. hehe. Tapi alhamdulilah suami & mak banyak memberi semangat. Harap-harap aku terus istiqamah untuk melakukan yang terbaik buat anakku. 

Tapi agak sedihlah sebab semalam ingat nak start terawih tapi tak pegi. Harap-harap hari nih dpt pegi. Sahur pagi tadi mak buat sup ekor. Aku paksa makan banyak sampai termuntah. hahaha. Muntah sikit je. Dont worry. InshaAllah hari nih aku larat berpuasa. Dah pesan siap-siap dengan baby. Cuma mood nk bercakap takde sgt hari neh. Aku byk diam. Hubby je dok chot chet chot chet. hihi

Baby so far okay. Aktif. Pagi td banyak kali dia tendang. Neh pon tengah terasa dia gerak2. Alhamdulilah. Harap2 makanan yang aku makan sahur td cukup tuk baby bertahan sampai berbuka. inshaAllah. Harap-harap sangat dipermudahkan. Petang neh nak g scan baby. Hubby agak excited. Ak pon =) Nak tahu gender, berat & kedudukan baby. 

Sekarang dah 28minggu 4hari. Dari apa yang aku google berat baby sepatutnya lebih 1kg. Ukuran panjang dari atas hingga ke jari kaki dalam 14.8 inci / 38 sentimeter. Lebih kurang begitulah tapi setiap baby berkembang berbeza. Bagi aku yang penting as long as baby & mummy sihat takde apa yang nak di risaukan. 

Btw, harineh genap 8bulan kami berkahwin. Happy 8thmonth anniversary hubby. We love u so much <3

No comments:

Post a Comment